08:30, 16 листопада 2018 р.
Понад півмільярда гривень на дороги від Уряду: що зроблено?
Які з полтавських доріг відповідають нормам? Більшість із нас із упевненістю скаже: ніякі, бо протягом більш ніж 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція доріг у нашій країні майже не проводилися.
Коли чекати змін
Вони уже є. Скажімо, на Полтавщині у 5-ти районах завершується поточний середній ремонт доріг, у майже усіх районах області провели ямкові ремонти. До слова, в Україні планують поступово повністю відмовитися від ямкового ремонту: вУряді заявляють, що ямкові ремонти – це не ремонт, а аварійна ліквідація ямковості для забезпечення проїзду по дорогах, тобто тимчасові, крайні заходи. Та як би там не було, ямковий ремонт таки значно кращий, ніж просто ями, і завдяки хоч такому ремонтові у минулому році було забезпечено проїзд по ні багато, ні мало – 40 тис. км доріг.
Паралельно з проведенням поточних середніх робіт, у області тривають і капітальні ремонти автошляхів: Лохвиця — Вирішальне та Машівка — Нехвороща. А ось приклад, який не помітити важко, – реконструкція траси М-03 (Київ – Харків – Довжанський) на ділянці Лубни – Полтава.
Загалом же, у 2016 році в Україні відновили 900 км доріг, у 2017 – вже понад 2100 км (це найбільша відремонтована за рік кількість доріг з 2005 року). До кінця ж цього року заплановано якісно відремонтувати до 4 000 км автошляхів.
За чий кошт банкет
Цього року на ремонт доріг Уряд виділив рекордні 47 млрд. грн., з них 11,5 млрд. передано в регіони. Це рекордна для України сума, яка буде адресно спрямована на дороги місцевого значення. Розподіл субвенцій відповідає протяжності доріг місцевого значення в областях. До речі, Полтавська область отримала 588 млн. 363 тис. грн.
Крім того, у вересні Кабінет Міністрів затвердив перерозподіл коштів на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг державного значення за результатами роботи за сім місяців 2018 року. Прес-служба Міністерства інфраструктури повідомила, що перерозподіл буде здійснюватися з об’єктів, де за результатами проведених тендерних процедур виникла економія коштів. Завдяки цьому перерозподілу Полтавщина на ремонт доріг отримала додатково ще 50 млн. грн.
Тим часом, уже з цього року Укравтодор відповідальний за ремонт і утримання доріг лише державного значення, кошти ж для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місця. Отож, відтепер немає потреби випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. Кошти на ремонти на місцях є уже з весни.
Що далі
А далі має працювати місцева влада, звітуючи перед громадами. Уже наступного року на ремонт, реконструкцію та будівництво доріг в областях замість 11,5 млрд. грн. спрямують 17 млрд. грн. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Уряду.
«Наступний рік: на дорожнє будівництво буде виділено 56 млрд. грн. На місцеві дороги виділяємо 17 млрд грн. І я вимагаю, аби за кожну гривню звітували перед громадянами», – сказав Глава Уряду. Прем’єр-міністр звернувся і до правоохоронних органів для забезпечення суворого контролю і недопущення корупції.
Тим часом, цього року запрацював механізм поступового збільшення фінансування ремонтів і будівництва доріг – Дорожній фонд, який забезпечує системність фінансування галузі. Тендери, що відбуваються винятково в системі ProZorro, здійснюються відкрито та прозоро. Крім того, в Україні запроваджується європейський підхід до розвитку мережі – будуємо за маршрутним принципом, як приклад – проект GO Highway.
Що ж до Полтавщини, то шанс, що нарешті і ділянка траси Київ – Харків з напрямку таки перетвориться на дорогу, став реальністю: обласна адміністрація оголосила, що ремонт ділянки траси М-03 (Київ – Харків – Довжанський) в межах Полтави розпочнеться уже цього тижня – спільне фінансування на капітальний ремонт виділяють область та місто. Дорогу ремонтуватимуть у 2 етапи: до зими планують замінити нижній шар і забезпечити проїзд, а вже весною проведуть капітальні роботи. Першою капітально ремонтуватимуть частину ділянки на виїзді до Харкова. Вона перебуває у найгіршому стані. На іншій частині спочатку укріплять полотно, щоб нормально увійти у зиму. А вже з весни і тут розпочнуть капітальні роботи. Дорога матиме земельне полотно і 3 шари асфальтобетону. Тут також використають георешітку, що значно покращить якість ремонту.
Амбітна мета українського Уряду – за 5 років з’єднати якісними дорогами усі обласні центри. Чекаємо?
Ольга Філоненко
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
live comments feed...