
17:30, 15 листопада 2019 р.
Надійне джерело
Робота у абонвідділі «Полтававодоканалу» - життя через «віконечко»

Щороку «Полтававодоканал» виділяє один день, коли запрошує до себе журналістів не у якості слухачів чи глядачів, а у якості працівників. Нагадаємо, минулого року журналіст «0532.ua» випробовував на собі обов’язки диспетчера.
Цього року я працюю у абонентському відділіофісним службовцем бухгалтерії відділу по роботі з фізичними особами. Сьогоднішніколеги приходять на роботу о 8:00 і працюють до 17:15. Але я відпрацюю лише половину робочої зміни – до 12:00.

Мій сьогоднішній наставник – Олена Богуш – працює у абонентському відділі вже 15 років. Говорить, що таких «довгожителів» у відділі чимало. А от нові працівники часто не витримують специфіки роботи і йдуть. За 15 років безперервної роботи у «Полтававодоканалі» дають навіть спеціальний орден і книжечку із назвою «Ветеран праці». Одна із колег Олени Василівни мені демонструє таку нагороду. Виглядає трохи дивно, адже молодим симпатичним жінкам якось не надто пасує звання «ветеран».
Близько півгодини часу йде на інструктаж. Олена Богуш пояснює мені функціонування комп’ютерних програм, які допомагають працювати із абонентами. І перераховує питання, із якими найчастіше звертаються полтавці. Як правило, люди приходять уточнити суму боргу/переплати, провести перерахунок чи підключити через програму пільгу.
Після інструктажу я на кілька годин займаю крісло Олени Василівни і приймаю людей, які звертаються у «віконечко».
Один із перших відвідувачів розповідає мені, що заборгував за воду, тому що 9 місяців лежав у лікарні. Довідку вчасно не надав, тому «набігла» значна сума, яку він тепер хоче погасити. Наступною приходить літня жінка, яка за квитанціями хоче звірити – чи все вірно сплачує. Програма показує мені, що абонент має 350 гривень переплати. Я виписую їй цю суму на листочок і нагадую, що показники лічильників потрібно повідомляти до 30-го числа. Також перевіряю у програмі – чи укладений новий договір із «Полтававодоканалом», чи зазначені контактні дані абонента тощо.
Люди йдуть один за одним. Звірка, переплата, борг, пільга, учасник бойових дій, ветеран, заміна лічильника, укладення нового договору. Після 10-ої ми закриваємо віконечко на технічну перерву. У цей час Олена Василівна розповідає мені про нюанси роботи із абонентами.
-Бувають люди, які можуть за 40 гривень влаштувати скандал, а бувають такі, які без усмішки до нас не приходять! Знаєте, хороших людей все ж таки більше! Деяким я просто даю свій особистий номер, щоб могли подзвонити і повідомити показники, - говорить Олена Богуш.
Колеги Олени Василівни у цей час згадують інші приємні та не дуже моменти із роботи. Наприклад, розповідають історії про пошкодження пломб на лічильниках. За версіями абонентів дріт на пломбах обривається після ігор дітей, випадкових дотиків. А одного разу, за розповіддю користувача, дріт на пломбі… перегризла кішка! Бувають неприємні ситуації, коли люди телефонують до абонвідділу і лають працівників за відсутність води чи слабкий тиск у системі. Навіть такі неприємні розмови доводиться витримувати та ввічливо відповідати на усі запитання користувачів.
О 12:00 моя зміна закінчується. А для Олени Богуш та її колег вона продовжується з дня у день. Десятки розмов щогодини, сотні людей щотижня, тисячі відвідувачів продовж року.
Ці люди продовжують виконувати свою роботу, незважаючи на поганий настрій, якійсь домашні негаразди чи особисті проблеми. Тому, коли наступного разу будете нахилятися до віконечка абонвідділу, не забудьте просто посміхнутися – і ви обов’язково отримаєте усмішку у відповідь. А усміхаючись будь-які питання, навіть проблемні, пов’язані із грошима чи тарифами, вирішувати набагато легше.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
live comments feed...