Експерти «Інститут аналітики та адвоції» провели опитування жителів міста Полтави про стан громадського транспорту у нашому місті.
Виявилося, що полтавці не надто охоче користуються тролейбусами і незадоволені частотою появи маршруток після 22:00.
Опитування показало, що найбільш популярним видом громадського транспорту у місті Полтава є автобуси. Їм віддають перевагу 38,31% опитуваних. Трохи менша частина громадян полюбляє їздити маршрутками — 31,09% та тролейбусами — 29,1%. А ось лише 1,49% людей найчастіше користуються послугами таксі.
Як виявилося, більша частина полтавців (54,48%), задоволені санітарним станом в міському транспорті. Водночас, 40,8% пасажирів зовсім не задоволені, а іншим 4,73% зовсім байдуже.
Щодо періодичності роботи транспорту, то людей вона задовольняє. Так висловилися 54,79% мешканців Октябрського району, 71,61% — Київського та 56,44% — Ленінського. Вони зазначили, що їх влаштовує кількість та періодичність транспорту.
Але о 10-й годині вечора з цим починаються проблеми. Під час проведення фокус-групи на це питання було звернено особливу увагу. Після 10 години вечора дістатися до віддалених куточків Полтави майже неможливо, хіба що з величезними втратами часу. Найбільш важко виїхати жителям Київського району — 83,23%. Трошки легше мешканцям Октябрського (78,77%) та Ленінського — (72,28%) районів.
Також були порушені болючі питання щодо ціни на проїзд в маршрутному таксі. Ми запитали, чи повинна довжина маршруту впливати на вартість проїзду у місті. Найбільший відсоток (34,58%) опитуваних вирішили, що обгрунтованою ціною має бути 2 гривні. Трошки менше людей (32,34%) проголосували за 2,5 гривні. Але були й такі, що вважали ціну на даний момент замалою. Зокрема, 11,69% жителів віддали перевагу вартості у 3 гривні 50 копійок та 3,48% — у 4 гривні.
А ось щодо впливу довжини маршруту на ціну, то всі жителі різних районів Полтави схильні до думки, що ціна має бути незмінною. Більше всіх такої думки дотримуються мешканці Ленінського району — 68,32%. Хоч така практика й існує у інших містах України, полтавці вважають, що це — не для нашого міста.
Приємно здивувало, що 53,23% пасажирів вважають водіїв та кондукторів доброзичливими та задоволені відношенням до них. Однак 42,04% не поділяють таку думку, та вважають інакше. І, нарешті, 4,73% вважають, що відношення до них як до пасажира не має значення.
Як бачимо, велика частина людей все ж не вважають кондукторів доброзичливими, але відмовлятися від них не збираються. Понад 77% громадян не бачать сенсу у відмові від кондукторів, і лише 22,14% вважають, що можна обійтися і без них. Мова іде про запровадження автоматизованої системи оплати, або ж оплату при вході — водієві.
І нарешті, майже всі полтавці (88,56%) говорять, що деяким верствам населення необхідні пільги. Зокрема, такої думки дотримується понад 90% безробітних та пенсіонерів.
Під час дослідження було опитано 800 респондентів методом особистого вуличного інтерв’ю відповідно до квотної вибірки за демографічним показником м. Полтава.
Довідка: Дослідження проходять в рамках проекту ІАА — «ВЛюди», що створений для з’ясування актуальних питань та проблем, які турбують жителів м. Полтава. Молоді лідери доносять результати проведених досліджень та пропозицій щодо рішень актуальних проблем міста до органів влади. Автори проекту переконані, що в Україні є багато людей, які готові робити справжні зміни на краще, а також впевнені у тому, що влада повинна йти в люди.