Свого часу бізнесмени з Івано-Франківська звернулися до київського агентства «Aimbulance». Підприємці зрозуміли, що для приваблення туристів у своє місто йому потрібно створити власне унікальне обличчя – мова йде про бренд і загальну візуальну концепцію оформлення вивісок, реклами, логотип (http://pb.platfor.ma/sam-sobi-brend-noviy-firmoviy-styl-ivan-frankivska/).
Для Полтави це – неосвоєне поле роботи для архітекторів, художників і дизайнерів. Сьогодні маємо змогу поговорити з Романом Гавришем, керуючим партнером «Aimbulance».
– В кожному місті є активісти дизайнери, архітектори та ініціативні містяни, і багато з них можуть та хочуть працювати над брендом міста, над фірмовим стилем, айдентикою (корпоративний стиль – Р.П.), візуальною комунікацією, але мало хто знає, як ці напрацювання потім впровадити. Чи вдалося Вам знайти спільну мову з місцевими органами влади? Якщо так, то яким чином?
Р.Г.: З державними органами ми плануємо говорити вже з позиції факту – коли стиль «заживе» в місті самостійно. Почнуть повсюди продавати сувенірку, носити футболки тощо. Ми хочемо, щоб по-факту стиль вже був прийнятий громадою і владі нічого іншого не залишалося, як просто підтвердити цей факт.
– Важливо йти на співпрацю з владою на етапі розробки айдентики, гайдлайну (документ, що містить інструкції, які регламентують правила розміщення елементів фірмового стилю на рекламних носіях – Р.П.) по розміщенню вивісок і т.п., чи простіше в наших умовах впроваджувати вже готовий продукт?
Р.Г.: Ми використовували ті наприцювання, які є у відповідних контролюючих органах міста. Тому відповідь: так – важливо йти на співпрацю.
– Хто реально користується гайдлайном по розміщенню вивісок і чи змінила його наявність ситуацію в місті з цим?
Р.Г.: Поки це лише невелика група ініціаторів, але вони вже планують привести цілу вулицю в місті до вимог нових гайдлайнів. Тому ми плануємо поки діяти методом прикладу: «роби, як ми».
– Які законні засоби можна використовувати для дотримування цих правил?
Р.Г.: Ми, по-суті, розробили гайдлайни, які наслідують вже існуючі правила, просто візуалізували їх для зручності. Тому додаткових законодавчих ініціатив не буде потрібно.
– Що змінилось в місті після того як зробили айдентику? Окрім сітілайту і декількох вивісок.
Р.Г.: Поки що реалізувалися кілька вивісок, з'явилося близько 15 точок продажу сувенірної продукції, а також деякі локальні ініціативи стали використовувати стиль у своїх промо-матеріалах.
– Які плани і перспективи нового бренду Франківська?
Р.Г.: Якнайширша імплементація, законодавче затвердження, навчання дизайн-спільноти щодо правильного використання стилю.
– Наразі з'явилася інша ініціатива стосовно бренду міста (зокрема в рамках «Мальована карта Івано-Франківська» (http://blog.poltava.pl.ua/author/povzyk/3119/)). Як ви ставитеся до конкурентів?
Р.Г.: На жаль, не знаю про що йдеться. До конкуренції ставлюся добре. Якщо хтось зможе запропонувати кращий, більш продуманий продукт та представити його громаді – ми тільки за.
Роман Повзик, Дмитро Козиренко