Міфи, історія та розвиток компанії: як полтавська «Аврора» виглядає за лаштунками, і чи справді Лев Жиденко стане наступним мером міста?

"Аврора" за лаштунками. Фото: 0532.ua

У межах нашого спецпроєкту «Зроблено по-полтавському» ми продовжуємо розповідати про місцевих підприємців, чиї компанії виходять за межі регіону й розвиваються на міжнародному рівні. Одним із таких бізнесів є мережа магазинів «Аврора», яка пропонує товари для дому та повсякденного вжитку.

Журналісти 0532.ua побували за лаштунками мережі мультимаркетів "Аврора" і побачили, як виглядає компанія зсередини.

Доступні ціни та міфи про «Аврору»

Один із головних принципів компанії — доступність. Як зазначає співзасновник «Аврори» Лев Жиденко, більшість товарів у магазинах коштують до одного долара (≈40 грн). Саме тому магазини часто називають «Тисяча дрібниць». Втім, навколо «Аврори» існує багато міфів й цікавих фактів. Наприклад, не всі знають, що компанія є найбільшим платником податків у Полтаві. Крім того, у місті активно обговорюють, чи планує Жиденко балотуватися на посаду мера та чи дійсно «Аврора» спрямовує податки в Опішню, а не в Полтаву. На всі ці питання бізнесмен дав відверті відповіді, але поки поговорімо, як розвивалася «Аврора».

З чого починали?

Мережа розпочала свою діяльність у лютому 2011 року, коли в Полтаві відкрили перший магазин площею 40 квадратних метрів. Сьогодні «Аврора» має понад 1600 магазинів по всій Україні, а також понад 30 торгових точок у Румунії.

«Ми активно розширюємося завдяки власним торговим маркам, частка яких у продажах становить приблизно 20%», - говорить Лев Жиденко.

Логістика та масштаби компанії

Сьогодні в «Аврорі» працює понад 15 тисяч людей. Для ефективної роботи мережі створено три розподільчі центри — у Полтаві, Вінниці та Львові, а також два імпортхаби у Львові та Києві.

Зараз компанія адаптує свої магазини під формат Bank Garage Store, який передбачає, що 70-80% асортименту має ціну до 1 долара. Також існує два основних формати магазинів за площею: від 120 до 250 квадратних метрів та від 250 квадратних метрів і більше. У Полтаві наразі працюють тільки магазини першого формату, проте компанія вже почала відкривати більші торгові точки.

Чи потрібен «блат», щоб потрапити на полиці мультимаркетів «Аврора»?

Насправді, як зазначає Лев Жиденко, виробникам легко співпрацювати з цією мережею, і твердження про необхідність «блату» — лише міф. Навпаки, підприємець закликає українських виробників долучатися до магазинів «Аврора», аби підтримувати вітчизняний бізнес та зміцнювати економіку країни.

Податки: міфи та реальність

Останні кілька років інтернетом ширилися чутки, що «Аврора» нібито перестала платити податки в Полтаві й постійно збагачує Опішню. Лев Жиденко спростував цю інформацію, наголосивши, що компанія завжди сплачувала податки в Полтаві.

«Те, що податки були в Полтаві, а потім раптово опинилися в Опішні – це міф. Єдиний податок справді сплачувався там близько семи місяців, але це була тимчасова ситуація», - наголосив підприємець.

За словами пана Лева, «Аврора» дотримується політики, згідно з якою податки сплачуються за місцем роботи співробітників. Це означає, що компанія наповнює бюджети громад по всій Україні.

«Якщо говорити про ПДФО, то в Опішні ми платимо податки за кількох співробітників, які там працюють. Проте найбільша частка наших податкових відрахувань іде саме в Полтаву, де працює найбільше людей. Перереєстрація справді була, і певний час єдиний податок йшов в Опішню, але і тоді, і зараз основні податкові надходження ми спрямовуємо в Полтаву».

Він також зазначив, що, хоча не проводив спеціальних досліджень, але «Аврора» є найбільшим платником податків до бюджету Полтави.

Чи стане Лев Жиденко наступним мером Полтави?

Останнім часом в Полтаві точаться розмови про можливі вибори та ймовірну участь Лева Жиденка в них. Однак сам він це заперечує й категорично виключає свою участь у мерських перегонах.

Як бізнес може впливати на розвиток міста?

Підприємець відповів, чи готовий він як найбільший платник податків Полтави взаємодіяти з міською радою для покращення ситуації в місті.

«Є різні способи впливу, але для нас найважливішим є ділитися знаннями. Наприклад, ми ефективно закуповуємо товари й могли б поділитися досвідом проведення тендерів. Судячи з цін у наших магазинах, ви й самі можете оцінити, що ми вміємо купувати вигідно».

Стежте за усіма важливими новинами у нашому Telegram.