У 2021-му році наше видання розповідало про Євгена Ракіту, який став одним із переможців популярної премії «Людина року».
Надійний «КоробОК» для товарів полтавського бізнесу: як у Полтаві створили виробництво упаковки, яке на рівні області конкурує із великими підприємствами України
Він виграв у номінації «Проєкт року» із власним бізнесом під назвою «КоробОК». Це - підприємство, яке займається виробництвом пакування з гофрокартону – транспортувальних коробок (чотирьохклапанних, саморозбірних, із нанесенням друку тощо).
До цього Євген вже вів підприємницьку діяльність у різних сферах – відкривав у Полтаві першу у місті мийку самообслуговування, займався франшизами «Нової пошти», які відкрилися у Мачухах та Розсошенцях.
- Коли «Нова пошта» почала розвиватися у плані інноваційних терміналів, відповідно змінилися вимоги до упаковки. Я зрозумів, що є сенс займатися цим, як бізнесом. Восени 2019-го ми відкрили «КоробОК» - підприємство із переробки гофрокартону та виробництва упаковки, а у березні вже була в розпалі пандемія Covid-19 та оголосили локдаун. Попри карантин та обмеження наш бізнес не зупинився, а, навпаки, отримав поштовх. Адже зріс попит на доставку, а, відповідно - і на упаковку, - згадує Євген Ракіта.
Наступним випробуванням для бізнесу і для всієї України стало повномасштабне вторгнення російських окупантів. «КоробОК» відійшов на другий план, Євген Ракіта та його працівники повністю перемкнулися на волонтерську діяльність. Активно співпрацювали із «Полтавським батальйоном небайдужих», надавали упаковки для посилок на фронт, також допомагали міським притулкам для тварин, які використовували обрізки картону.
Про можливість розвитку підприємства в умовах війни взагалі не йшлося, але сталися події, які змінили ситуацію на ринку упаковки не лише на Полтавщині, але й в Україні загалом. Російські окупанти розбомбили Рубіжанський картонно-тарний завод. А ще почалися значні проблеми у Київського картонно-паперового комбінату, у керівництва якого знайшли «російський слід». Варто зауважити, що два цих підприємства до повномасштабної війни «закривали» велику частину ринку виробництва упаковки в Україні.
- Наслідком усіх цих подій стало те, що до нас звернулася «Нова пошта» із пропозицією співпрацювати. Нам одразу надійшло від них велике замовлення на 7 мільйонів гривень. Тоді я зрозумів, що попри війну наш бізнес лишається затребуваним. Знову зібрав колектив (до речі, один із топ-менеджерів тоді брав участь у Гадяцькому сафарі). Оскільки сам я продовжував волонтерити, це велике замовлення реалізували мої менеджери. Так, навіть у воєнний час ми змогли повернутися до активної роботи, - розповідає пан Євген.
Від початку роботи підприємства Євген Ракіта був засновником, співвласником та директором. Зараз поєднує лише дві перших функції, оскільки є військовослужбовцем ЗСУ, а саме – керівником пресслужби 18-ї бригади армійської авіації.
(Про те, як бригада захищає Україну у складі Сил оборони та про її героїчних військових, журналісти 0532.ua розкажуть у окремому матеріалі).
Грант від «Дії» на 8 мільйонів та нова лінія із виробництва гофрокартону
До початку повномасштабної війни Євген Ракіта планував розвиток свого підприємства, написав відповідний бізнес-план. Одним із його пунктів була ідея із встановлення гофроагрегата – машини для виробництва гофрокартону. Звісно, війна скоригувала ці плани. Але навіть у важкі часи з’являються можливості.
- Влітку 2022 року я дізнався про грантову програму від «Дії» для переробного підприємства. Подався і виграв 8 мільйонів гривень. Це безповоротні кошти, але ми маємо за три роки повернути їх державі у вигляді податків, - пояснює наш співрозмовник.
Загалом на нову лінію із виробництва гофрокартону «КоробОК» витратить близько 15 мільйонів гривень – тут і грантові, і власні кошти. У таку суму обійдеться, власне, лише встановлення лінії. Щоб завантажити її роботою, потрібно буде ще близько 8 мільйонів гривень на закупівлю паперу.
Проте такі значні витрати у перспективі мають себе виправдати. Адже після встановлення лінії «КоробОК» зменшить собівартість своєї продукції. І, принаймні на рівні Полтави та області, зможе конкурувати навіть із тим-таки Київським заводом. Зменшаться також і витрати на логістику, адже значно вигідніше привозити на підприємство папір, а не картон.
Співпраця із місцевим бізнесом та інтернет-магазинами
А ще надію на те, що значні інвестиції все ж таки окупляться, дає вже набутий досвід співпраці із місцевим бізнесом. Окрім «Нової Пошти», серед клієнтів підприємства – «Premier Socks» (та сама компанія, яка випустила патріотичні шкарпетки із ЗСУ, паляницею, Байрактаром та Чорнобаївкою - Авт.), «Козуб», «Юліс» та інші відомі компанії.
Також «КоробОК» працює із інтернет-магазинами, які розташовуються у Полтаві та продають невеликі партії товару (від 1-2 до 10 тисяч упаковок на місяць).
- Ми себе показали у складні часи гнучкими, сучасними, сервісними, тому потрошку завойовуємо довіру наших клієнтів, які, з часом, стають постійними. Багато полтавського бізнесу бере упаковку у мене, тому що, по-перше, завжди є особистий контакт, по-друге, відповідальний місцевий бізнес зацікавлений, щоб податки лишилися у Полтаві. Ми також були б раді, якби про нас дізналися і підприємства, релоковані із Харкова, інших міст України. Знаю, що були випадки, коли бізнес уже переводили у Полтаву, але упаковку продовжували замовляти у Харкові. Звісно, їм було б вигідніше зробити замовлення у нас, - констатує Євген Ракіта.
Чим «КоробОК» кращий за конкурентів?
Підбір розміру та виготовлення зразка
Тут правильно підберуть марку картону та розмір коробки. Це дозволить максимально надійно запакувати ваш товар і захистити його під час транспортування. До того ж, він займатиме менше місця. Замовити можна коробки у стандартних та індивідуальних розмірах.
Термінові замовлення «день-в-день»
Якщо пакування потрібно зробити терміново, для вас можуть виготовити невелику партію просто у день замовлення. Підприємство завжди має на складі запаси поширених марок картону. Найкоротший час, за який виготовляли термінове замовлення – 2 години.
Опт для малих партій
Можуть виконати замовлення від 200 штук. Якщо у замовника – мікробізнес і йому потрібна ще менша партія, можуть обговорити і таку можливість.
Виробництво знаходиться в межах міста
Це дозволить місцевим клієнтам зекономити на логістиці: забрати своє замовлення самостійно або отримати доставку.
Економія на пакуванні
Замовити коробки напряму у підприємства-виробника на 40% вигідніше, ніж купити їх на пошті. Крім цього, коробки від виробника відповідають правилам упаковки для відправлення і клієнту не потрібно витрачатися на додаткове пакування.
Різні кольори та брендування
«КоробОК» працює із різними видами картону: білим і бурим, фарбованим і водостійким. Також тут можна замовити брендування коробок, нанесення на них логотипу чи іншої інформації.
Куди звертатися для замовлення?
Знаходиться «КоробОК» за адресою:
Полтава, вул. Зіньківська, 57
Контактний телефон: (099)278-80-69.
e-mail korobok0505@gmail.com
Сайт korobok.pl.ua
Facebook facebook.com/KorobOk2020
Instagram instagram.com/korobok.poltava