Юрій Бойко, знаний у Полтаві рекламіст, директор рекламної агенції «Бойко» пояснює, чому рекламна галузь залишається потрібною і у воєнний час. А також розповідає про важливість підтримки військового, економічного та інформаційного фронтів.
«Ми пережили економічну кризу, революцію і локдаун. Переживемо і війну!»
- Я займаюся рекламою із 98-го року. За цей час рекламна агенція «Бойко» пережила кризу 2008-2009 року, Майдан та початок війни на Сході, локдаун у 2020-му році. Зараз живемо у воєнний час. Це вже четвертий виклик, але я певен – і це ми витримаємо. У 2008-му здавалося, що економіка впаде. Ми тоді збиралися із колегами-рекламістами, намагалися спільно знаходити вихід зі складної ситуації. Пізніше виявилося, що це, насправді, було зовсім не страшно. Страшніше було у 2020-му, коли прийшов коронавірус і економіка стала . Але зараз сталося найстрашніше- війна,велике горе. Перший тиждень був повний шок, все зупинилося,люди повиїзжали з міста,з України. Та вже на третій тиждень економічне життя у Полтаві почало оживати. Першою «заворушилася» торгівля. Зрозуміли: так, йде війна, але вона трохи далі від нашого міста, але економіка має рухатися. На цьому неодноразово наголошували Президент, Прем’єр. Так, звісно, порушилася логістика, звичні зв’язки, але, треба перелаштовуватися і працювати у тих реаліях, які є. Адже кожен бізнес, що працює сьогодні – це робочі місця, це податки. Це важлива складова економічного фронту, який не менш важливий, ніж фронт військовий. Адже, щоб забезпечувати армію, Україні потрібно зберегти економіку.
Сьогодні існує три фронти – фронт бойових дій, який тримають наші воїни, і ми усі їм допомагаємо, як можемо. Бізнес повинен тримати економічний фронт. І не менш важливий інформаційний фронт, на якому працює,тримає свій рубіж у Полтавській області, сайт 0532.ua.
Розуміючи значення економічного та інформаційного фронтів, ми із перших днів підтримували усіх наших друзів та партнерів, які відновлювали роботу в умовах воєнного часу. Журналісти нашого інтернет-видання писали про ТРЦ «Київ», магазини якого відновлювали роботу вже на другий тиждень після початку повномасштабної війни. Недавно - про роботу у ТРЦ "Мистецького штабу", завдяки якому вже вдалося зібрати понад 100 тисяч гривень на ЗСУ.
Розповідали про меблевий магазин «Константа», який продає виготовлені у героїчному Харкові меблі.
Ми просто намагаємося підтримати наших партнерів, клієнтів морально, інформаційно. Телефонуємо, дізнаємося, чи працюють вони. Розповідаємо про інших, надихаємо певним чином і вони теж починають рухатися. Напевно, найпростіше зараз сфері послуг, а найтяжче – виробництву. Адже часто у ньому задіяні матеріали, які раніше привозили морем через Одесу чи Маріуполь. Втім, навіть виробники знаходять вихід і працюють. Приміром, ми вже кілька разів писали про нашу фабрику «Premier Socks», яка вже прославилася своїми патріотичними колекціями шкарпеток.
Реклама потрібна і у воєнний час
- Наше завдання зараз – працювати. Говорять, що у час війни реклама не потрібна. Але ж попри все бізнес працює. Є товари і послуги, які продаються, і є клієнти, яким це потрібно. Так, із Полтави виїхали багато жінок, дітей. Але ж і приїхали 50-60 тисяч тимчасових переселенців. Їм теж треба їсти, їм також потрібні послуги. А ми їх поєднуємо своїми рекламно-маркетинговими послугами.
Попри все, люди потребують відпочинку, перемикання. Особливо, діти, які так важко сприймають усе жахливе, що відбувається навколо.
Тому ми розповідаємо про місця, де можна відпочити із дітьми. Наприклад, про зоопарк "Бабусин дворик", що у Тахтауловому, де можна відпочити та поспілкуватися із тваринками.
Навіть у час війни бізнесу потрібно про себе розповідати, залучати клієнтів. Тому реклама у будь-якому випадку працює навіть у воєнних умовах – у Інтернеті вона, на ФМ-радіо,на біл-бордах, вивісках чи на брендованому транспорті.