Полтавський транспортний колапс: чи вийдуть приватні перевізники на маршрути?

Транспортний колапс у Полтаві триває. На зупинках у години пік – натовпи людей, по можливості жителі міста ходять на роботу і з роботи пішки чи пересідають на велосипеди, адже маршрутки та автобуси приватних перевізників припинили виходити на рейси. Причина одна – здорожчання пального у кілька разів. Таким чином, нинішня вартість проїзду унеможливлює роботу приватних перевізників. Принагідно згадаємо, останній раз у Полтаві підвищували тарифи на проїзд у липні 2021 року: вирішено було призначити ціну 6 грн у тролейбусах та 8 грн в автобусах.

Донедавна у Полтаві діяла заборона на підвищення вартості проїзду. Втім, 6 травня Рада оборони Полтавської області її скасувала.

Минулого тижня під час виконкому міський голова Олександр Мамай анонсував зустріч з перевізниками, на якій мали обговорити тему підвищення тарифів. Однак, і досі засідання не відбулося.

Таким чином ситуація «зависла» у повітрі. А вулицями міста тим часом рухаються тільки переповнені тролейбуси.

Що кажуть самі перевізники?

Голова Асоціації пасажирських перевізників Полтавської області Юрій Лупаєнко:

– Поки що не виходили з конкретною пропозицією підвищення вартості до міської влади. Але тарифи піднімати життєво необхідно. При ситуації, коли пальне здорожчало вдвічі іншого виходу просто не існує. Однак, яким буде тариф – вирішувати економістам. Але чим далі буде затягуватися вирішення, тим більше поглиблюватиметься ситуація.

Директор ТОВ «Євробус Полтава» Михайло Костов :

- Давайте порахуємо, скільки коштує пальне, скільки нині коштують запчастини. А ще плюс заробітна плата водіям. На мою думку, що б вийти хоча б « в нуль» тариф має бути не меншим ніж 15 гривень. І це вже я не говорю про те, що б отримувати хоч якийсь прибуток – тоді мова йтиме про набагато більшу суму.

Юрій Шевчук (ТОВ «Глобус Авто Полтава»)

- Від часу початку пандемії коронавірусу перевізники працювали, практично, на волонтерських засадах. За ці ж два роки, і особливо з початком війни всі лише усугубилося. Що б хоча б якось працювати – це має бути тариф 12 гривень. Останнім часом по місту в мене їздило 7 автобусів «Рута». От всі кажуть – у інших містах транспорт їздить нормально. Але ж у інших містах тариф підняли давно, у них є запас міцності. Торік у мене було 25 автобусів. Ми виходили в рейси до останнього – поки пальне не сягнуло в ціні у двічі. Тим більше, проблеми з його придбанням. Коли ціна перетнула межу 60 гривень ми перестали виходити на маршрути. Давайте ще не упускати з уваги такий факт – нині діючі тарифи були затверджені, коли ціна пального становила 22 гривні за літр. Тобто, відтоді ціна виросла у два рази. Як на мене, тариф нині має становити 15 гривень . Це моя особиста думка.

Не забувайте підписуватися на наш Telegram