Полтавщині не вистачає «бензинових» грошей на ремонт доріг.

Полтавщина на 2013 рік отримала на ремонт доріг 67,2 мільйонів

Згідно із законодавством з кожного проданого літра бензину марки А-95 сплачується до держскарбниці 1,57 грн. У зв’язку із нещодавньою акцією у Полтаві, де власники автомобілів запитали в облавтодору, де врешті нормальні дороги, ми вирішили хоч приблизно вирахувати, скільки область віддає з кожного проданого літру.

У нагоді нам стали офіційні та відкриті дані Головного управління статистики у Полтавській області.

Виходячи з офіційної статистики у Полтавській області та розміру акцизу на нафтопродукти (198 євро за тону) ми підрахували, що із загальної кількості проданого бензину моторного на АЗС Полтавщини держава отримала у 2012 році 290 млн. грн., а з проданого дизпалива (мінімальний розмір акцизу — 46 євро за тону) — 280 млн. грн.

За квітень місяць 2013 року з проданого на АЗС бензину держава отримала 8,15 млн. грн., а дизпалива — 3,75 млн. грн.

Маючи ці данні, ми запитали у тимчасово виконуючого обов’язки директора підприємства «Полтавський облавтодор» Юрія Шаправського, скільки Полтавська область отримала коштів з цих платежів на капітальні та поточні ремонти автодоріг?

— На цей рік Служба автомобільних доріг у Полатвській області замовила нам роботи на суму 67 млн. 224 тис. грн. Це на поточні ремонти та утримання доріг, — повідомив Юрій Шаправський. — Але чи є ці кошти надходженнями з акцизу на бензин — я не знаю. Всього ми обслуговуємо 8 тисяч доріг в області за винятком тих, які є комунальною власністю.

Наостанок додамо дещо із загальнодержавної статистики. Як зізнався у себе на сторінці у Facebook Прем’єр-міністр України Микола Азаров, всього на рік виділяється приблизно 20 млрд. грн. на дороги. Цих 20 млрд. вистачить усього лише на 500 км. Треба зауважити, що ця сума виділяється не тільки на будівництво доріг, але і на їх ремонт. Вартість ремонту може змінюватися від 13 до 22 млн. грн. Цілком очевидно, що при таких обсягах фінансування розраховувати на радикальну зміну ситуації дуже швидко — досить важко.

Самі ж дороги в Україні будуються і ремонтуються, насамперед, за рахунок сплати акцизного збору, що входить у вартість бензину або дизельного палива на заправках. За підрахунками прем’єр-міністра Миколи Азарова, кожен український автовласник виплачує приблизно по 992 гривні.

На ці кошти, за його словами, «можна здійснити ямковий ремонт приблизно 5 квадратних метрів дороги, капітальний ремонт — приблизно 1,5 квадратних метра, і якщо говорити про будівництво, то приблизно 2,5 сантиметра дороги першої категорії».