У Полтаві вперше нагородили найкращі освітні заклади з інклюзивним навчанням

Сьогодні, 4 листопада, у Полтавській ОДА пройшла урочиста церемонія нагородження переможців ІІ етапу обласного конкурсу «Кращий заклад освіти з інклюзивним навчання».

Обласний конкурс започатковано з ініціативи Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації та Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. Остроградського. Його мета – розвивати інноваційні методи у закладах освіти та забезпечити безбар’єрне та доступне навчання для кожного.

Проводять його цього року вперше не тільки в області, а й в Україні.

Перший заступник голови Полтавської ОДА Дмитро Лунін зазначив, що безбар’єрність – це філософія сучасного суспільства без обмежень:

«В Україні схвалена Національна стратегія безбар’єрності. На сьогодні ще мало чого зроблено, треба більше приділяти уваги інклюзивності. Я вважаю, що саме такі конкурси є поштовхом іншим закладам з інклюзивним навчанням для розвитку. І сьогодні ви є прикладом для інших», – зазначив Дмитро Лунін.

Директор Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Віта Ковальська додала, що потрібно продовжувати створювати умови для розвитку інклюзивного навчання:

«Разом з вами ми формуємо умови для того, щоб наша освіта давала можливості навчатись всім дітям, незалежно від їх особливостей розвитку чи здібностей. Я знаю точно, що у кожному навчальному закладі формують навчальні плани згідно з цінностями інклюзії. Тому що саме інклюзивна освіта дає можливість формувати повагу і увагу до різноманіття і особливостей усіх дітей».

А голова постійної комісії обласної ради з питань освіти, науки та культури Олег Діденко наголосив, що Обласна рада потужно працює у напрямку освіти та продовжує працювати заради дітей.

Учасниками конкурсу були заклади дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти з інклюзивним навчанням.

Переможцями стали 9 закладів освіти з усієї Полтавської області:

У номінації «Заклад дошкільної освіти з інклюзивним навчання»:

І місце – Дошкільний навчальний заклад ясла-садок «Ромашка» Решетилівської міської ради;

ІІ місце – Заклад дошкільної освіти «Веснянка» Гадяцької міської ради;

ІІІ місце – Заклад дошкільної освіти «Золота рибка» Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області.

У номінації «Заклад загальної середньої освіти з інклюзивним навчання»:

І місце – Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області;

ІІ місце – Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №20 імені Бориса Серги Полтавської міської ради Полтавської області»;

ІІІ місце – Козельщинський ліцей Козельщинської селищної ради.

У номінації «Заклад професійної (професійно-технічної) освіти з інклюзивним навчання»:

І місце – Державний навчальний заклад «Полтавське вище міжрегіональне професійне училище»;

ІІ місце – Державний професійно-технічний навчальний заклад «Професійни аграрний ліцей» м. Кобеляки;

ІІІ місце – Вище професійне гірнично-будівельне училище.

Директор Державного навчального закладу «Полтавське вище міжрегіональне професійне училище» Андрій Горященко пишається досягненнями свого закладу та наголошує, що перемога у конкурсі – це заслуга всього педагогічного колективу:

«Наш заклад досить давно займається навчанням дітей з особливими освітніми потребами щодо слуху. Це діти з порушеннями слуху - слабочуючі або нечуючі. Ця перемога – спільне надбання всього колективу нашого закладу. У нас навчаються діти не тільки з Полтавщини, а й з інших областей. Вони можуть здобути абсолютно різні професії – від кухара до плиточника та сантехніка. Викладання для них йде жестовою мовою. У кожної групи є спеціальний сурдоперекладач, які їх скрізь супроводжує», - говорить директор.

Про розвиток свого освітнього закладу розповіла і директорка закладу дошкільної освіти «Веснянка» Гадяцької міської ради Тетяна Гура:

«Наш заклад дошкільної освіти працює в галузі інклюзивної освіти з 2018 року. Тоді до нас вперше батьки привели дитину з особливими освітніми потребами з проханням взяти її на виховання. І з того часу ми почали вивчати нову науку — інклюзію. Для цього потрібно було створити нове освітнє середовище для таких дітей. Потрібно було навчити педагогів новій науці, бо щороку дітей з особливими потребами стає дедалі більше. Перехід до інклюзивного навчання є корисним для всіх дітей, адже до кожної дитини забезпечено особистісно-орієнтований підхід», – розповіла директорка.

Переможці обласного конкурсу нагороджені дипломами Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації та сертифікатами на суму 150 000 грн за 1 місце, 100 000 грн - за 2 місце та 50 000 грн – за 3 місце в рамках реалізації Обласної програми «Розвиток освітнього простору Полтавщини на 2021-2025 роки.

Читайте також: У Полтаві запрацював Денний центр з кризовою кімнатою для осіб, які постраждали від домашнього насильства