4-го червня у приміщенні Полтавського фахового коледжу транспортного будівництва провели громадські слухання щодо зміни тарифів на проїзд у громадському транспорті міста. У актовій залі коледжу зібралися близько п’ятдесяти людей – журналісти, чиновники міської ради, перевізники та мешканці Полтави.
У Полтаві під час громадських слухань запропонували зробити проїзд у громадському транспорті безкоштовним
Почали обговорення із виступу директора Департаменту економіки та інвестицій Олександра Артеменка.
Він розповів, що свої розрахунки нових тарифів до міської ради надали 18 суб’єктів господарської діяльності. Основні фактори, які називають перевізники при обґрунтуванні збільшення тарифів на проїзд – карантинні обмеження та, відповідно, зменшення кількості пасажирів удвічі, ріст розміру мінімальної заробітної платні та вартості паливно-мастильних матеріалів.
Подали свої розрахунки щодо нових тарифів і представники комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс». Вони пропонують встановити тариф у 6 гривень на проїзд у тролейбусі та 8 гривень – на проїзд у автобусі.
Чому тарифи мають зрости саме до цих показників – пояснював керівник «Полтаваелектроавтотрансу» Євгеній Зайцев.
Він, зокрема, розповів, що у карантинному, 2020-му році, підприємство отримало понад 24 мільйони збитків. А у першому кварталі цього року – 3 мільйони 715 тисяч гривень. Також Євгеній Зайцев продемонстрував структуру формування тарифу, у якому найбільшу частину займають заробітна платня працівників та плата за електроенергію. Зростання витрат на ці складові, відповідно, впливають на розмір тарифу.
При розрахунку тарифу брали кількість пасажирів перевезених не за 2020-ий рік (тому що через карантин він був не показовим – Авт.), а 2019-ий. У середньому, щороку підприємство перевозить 30 мільйонів пасажирів.
Після виступу надійшла черга запитань із зали.
- Чому не заклали витрати на придбання уніформи для водіїв та кондукторів? – поцікавився полтавець Ігор Головатий.
На це Євгеній Зайцев відповів, що коштів на форму не закладали, тому що навіть на більше необхідних статтях – як то закупівлі запчастин – економлять через нестачу коштів.
Інший полтавець, який назвався Ігорем, запитував – чому тариф хочуть підвищити удвічі і чи є у керівника бачення розвитку підприємства.
На це Зайцев відповів, що розрахунку собівартості перевезень завжди вищі, ніж тариф, який пропонують до затвердження. І нагадав, що тариф на проїзд у громадському транспорті Полтави не переглядався вже кілька років.
Востаннє були слухання і тарифи піднімалися у 2014-му році! – нагадав керівник «Євробус-Полтава» Михайло Костов. – За цей час більшість автобусів просто вичерпали внутрішній резерв Ми б і хотіли виділити кошти на оновлення автопарку, але не можемо цього зробити, тому що резервів просто немає! Ми за минулий рік отримали 2 мільйони збитків, у цьому році – вже 700 тисяч гривень! Водії звільняються і їдуть працювати за кордон.
Інший перевізник, керівник ТОВ «Люкс-Полтава 2009» Юрій Лупаєнко, нагадав, що у місті Львів тариф на проїзд вже 10 гривень і міський бюджет дотує перевізників. На питання із залу – скільки він планує заробити після підвищення тарифу – Лупаєнко відповів:
- Я планую хоча б вийти в «нуль», тому що зараз перевезення є збитковими!
А от присутні в залі представники полтавської громади виступали не за підвищення, а за зменшення тарифів..
- Треба закрити це обговорення, проаналізувати, де взяти кошти і, можливо, законсервувати цей тариф, чи, навіть, зменшити його! – запропонував мешканець Полтави Віталій Панасович.
Також чоловік пропонував взагалі зробити проїзд у місті безкоштовним, а перевізникам відшкодовувати витрати із міського бюджету.
На цьому громадське обговорення закінчили, повідомивши, що пропозиції від громадян стосовно тарифів прийматимуть до 20-го червня.
Нагадаємо, раніше ми провели опитування на сайті із питанням "Скільки ви готові платити за проїзд у міському транспорті?" 66,7 відсотка читачів обрали варіант "Як і зараз: 3 у тролейбусі, 5 - у маршрутці".
Бажаєте отримувати найважливіші новини Полтави у месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram