Полтавську область на всеукраїнському рівні визнано найкращою щодо ефективності ремонту доріг. І це незважаючи на те, що вона має найбільшу їх протяжність — 7821 кілометр. Про це нещодавно представникам місцевих медіа повідомив директор ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області» Олексій Басан. А також розповів про плани на найближчі п’ять років.
Так, протягом цього часу агентство береться відремонтувати 600 кілометрів доріг Полтавщини. У порівнянні із загальною протяжністю це, звісно, крапля в морі. Але вже краще так, ніж ніяк. Тож як обирали об’єкти для ремонту, якщо останнього потребують мало не всі дороги області? Зі слів Олексія Басана, керувалися розрахунками профільного науково-дослідного інституту ім. Шульгіна, враховували зношеність покриття, інтенсивність руху, розміщення опорних шкіл, медичних установ, важливість соціальної та туристичної інфраструктури.
У 2021 році агентству з Державного дорожнього фонду виділено 1 мільярд 71 мільйон гривень, 40% яких піде на капітальний і 18-20% — на середній та поточний ремонти.
100 мільйонів гривень буде вкладено, у прямому значенні слова, в асфальтове покриття п’яти кілометрів між Миргородом і Гадячем. Дорожники продовжать капітальний ремонт ділянки Миргород — Велика Багачка — Байрак — Поділ. Цього року вони з’єднають Велику Багачку з виїздом на Миргород та розпочнуть роботи з Великої Багачки до Подолу. На це заплановано 161 мільйон гривень. У 35 мільйонів обійдеться поточний ремонт дороги Диканька — Решетилівка. Незабаром розпочнуть ремонт мосту через річку Коломак на дорозі Велика Рублівка — Рунівщина, що вартуватиме 82 мільйони гривень.
Продовжать ремонтувати ділянки доріг: Кременчук — Власівка (46 млн грн), Машівка — Карлівка (25 млн грн), Шили — Надержинщина (27,8 млн грн). Щодо останньої на трасі від Полтави вийде 20 кілометрів нового покриття.
А ось від Опішні до Зінькова всього лиш залатають ями. Капітально відремонтують дорогу Стасі — Гавронці, на що заплановано 11,8 мільйона гривень. На зекономлені кошти передбачають зробити ремонт ділянки в межах Полтави на перехресті біля Макдональдса.
Найбільшим інфраструктурним проєктом Олексій Басан назвав капітальний ремонт дороги Лубни — Чорнухи, протяжність якої 37 кілометрів. Раніше, щоб дістатися з Лубен до Чорнух і не покалічитися чи не розбити машину внаслідок відсутності нормального твердого покриття, потрібно було долати 80 кілометрів в об’їзд через Пирятин. Нині проєкт реалізовано наполовину. На ці роботи агентство місцевих доріг у Полтавській області отримало кредит, і це був перший подібний експеримент в Україні. Директор агентства пообіцяв, що роботи завершать до кінця літа.
— Ми з’єднаємо 12 населених пунктів з державними дорогами, — сказав він.
Ще один експеримент, за словами Олексія Басана, розпочинають дорожники:
— Ми хочемо зробити кілька кілометрів бетонної дороги до Укртатнафти (Кременчук — Манжелія), адже там дуже швидкісний рух, багато великовагових автомобілів. Укртатнафта обіцяє співфінансування в межах 10-15 мільйонів гривень. Всього на цю ділянку плануємо витратити 30 мільйонів.
Щодо співфінансування, то саме на нього розраховує агентство в ремонті доріг об’єднаних територіальних громад. Тим паче, 300 мільйонів гривень, на які розраховували дорожники, цього року «осіло» в громадах як акциз від автозаправних станцій. Найбільше їх надійшло в Полтавську ОТГ (100 мільйонів гривень), Кременчуцьку (80 млн) і Пирятинську (30 млн грн).
— Ми плануємо співпрацю з громадами, щоб хоча б частина цих коштів пішла на оновлення доріг, — каже Олексій Басан. — Цього року, щоб залучити кошти з громад і збільшити кількість ремонтів, ми розподілили кошти по протяжності доріг пропорційно до кожної громади, плануємо співфінансування 50/50. Проведено перемовини з усіма громадами, більшість нас підтримали. Через тиждень розпочинаємо ямковий ремонт по всій області. Де профінансували першими, там і розпочнемо ремонтні роботи.
Тут і завершується, так би мовити, оптимістична частина презентації. І постає запитання з розряду «холодного душу»: як довго протримаються нові дороги? Скільки часу пройде, як мільярдні кошти вдавлять у вибоїни важковаговики, яких поки що ніхто не контролює?
Для прикладу. На трасі Полтава — Кременчук — Олександрія встановлена система зважування автомобілів у русі. Олексій Басан розповів, що днями Укртрансбезпека зафіксувала на ній вантажне авто вагою 126 тонн. На сьогодні нормативними документами передбачено здійснення перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) не більше 40 тонн. Водія того авто ніхто не потривожив, адже система діє в тестовому режимі, тому що відсутнє законодавство, що дозволяло б зважувати в русі. У середньому ж цією дорогою рухається біля тисячі перевантажених автомобілів.
Олексій Басан визнає, що шість майданчиків для зважування авто, що були збудовані протягом останніх двох років на Полтавщині і на які було витрачено 10 мільйонів гривень, як і інші 14, що вже були, не працюють так, як мали б. Адже всього на одному встановлені ваги! Система зважування — справа Укртрансбезпеки.
— Немає сенсу розбудовувати майданчики, поки не запрацює трансбезпека, — говорить Олексій Басан. — Тому ми відмовилися від придбання лабораторії, а кошти вирішили перенаправити для закупівлі сертифікованої вагової системи. Коли закупимо, зможемо утримувати дорогу в належному стані.
І тут теж можна посперечатися, адже, за словами самого ж директора агентства місцевих доріг Полтавської області, фінансування — 8% від необхідного:
— Кажу і про капітальний ремонт, і про експлуатаційне утримання. Так, для експлуатаційного утримання для нашої області необхідно 1,3 мільярда гривень, а маємо 200 мільйонів.
Тож якщо взяти до уваги всі чинники, що нині є перешкодою найшвидшим темпам ремонту доріг, виходить, що або треба всерйоз задуматися про гужовий транспорт, або сидіти вдома і, як кажуть, не рипатися.
Автор : Інна Гончар
Бажаєте отримувати найважливіші новини Полтави у месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram
Читайте також: Полтавців запрошують взяти участь у розробці плану Прирічкового парку