У Міністерстві освіти та науки розпочали проєкт із розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для реалізації Стандарту базової освіти Нової української школи.
Про це йдеться у відповідному наказі МОН щодо реалізації інноваційного освітнього проєкту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Проєкт НУШ передбачає розроблення:
- навчально-методичного забезпечення для реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти;
- навчальних матеріалів для модельних навчальних програм;
- організаційно-методичного інструментарію для педагогів базової школи на засадах концепції НУШ;
- типової програми підвищення кваліфікації педпрацівників, дистанційних курсів підготовки;
- системи оцінювання освітніх досягнень здобувачів загальної середньої освіти, а також її експериментальну апробацію, нових вимог до ДПА;
- виховної складової освітнього процесу НУШ та його експериментальну перевірку.
Також у межах проєкту підготують вчителів-учасників проєкту до експериментального навчання за новим стандартом. Для них також передбачене наставництво.
А ще, планується постійний моніторинг ефективності впровадження Держстандарту, апробація варіантів типового навчального плану і експериментальна перевірку реалізації стандарту.
Окрім того, планують навчити регіональні тренерські групи, вчителів і представників шкільних адміністрацій з усіх освітніх галузей, внести зміни до освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів та магістрів педагогічних закладів вищої освіти.
На сайті МОН оприлюднили список шкіл, що будуть працювати за новою програмою.
На Полтавщині пілотними для впровадження реформи у 5-9 класах будуть три школи:
– Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 імені В. О. Нижниченка Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району;
– Опорний заклад “Решетилівський ліцей імені І. Л. Олійника Решетилівської міської ради”;
– Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №37 Полтавської міської ради Полтавської області.
Наразі відпрацьовують навчальний курикулум для педпрацівників – від створення рамкової програми підготовки до впровадження в повному обсязі концепції, змісту і методів НУШ у 5–9 класах.
Етапи проєкту розподілили протягом 2021–2027 років:
1. Організаційно-підготовчий (квітень–жовтень 2021 року). Планують створити робочу групу, яка здійснюватиме науково-методичний супровід експерименту, розробити необхідні навчальні та методичні матеріали, провести тренінги для регіональних тренерів і адміністрацій шкіл у регіонах та підготовку для вчителів-учасників проєкту.
2. Формувальний (листопад 2021–червень 2026). Розроблення, апробація та коригування навчально-методичного забезпечення, наставницька підтримка вчителів, розроблення відповідних інструктивно-методичних матеріалів щодо системи оцінювання і нових вимог до проведення ДПА, а також моніторинг досягнення очікуваних результатів навчання учнів.
3. Узагальнювальний етап (липень 2026 – грудень 2027). Планують узагальнити результати проєкту та сформувати висновки, скоригувати навчальні матеріали, дослідити досягнення очікуваних результатів навчання учнів 9-х класів, підготувати та видати навчальні й методичні матеріали за результатами проєкту.
Нагадуємо, раніше у Полтаві створили групу для контролю якості харчування у закладах освіти