Цього року Полтава заплатить із бюджету за перевезення громадським транспортом майже 170 мільйонів гривень

Учора, 2-го лютого, під час засідання архітектурної комісії ради депутати Полтавської міської ради заслухали звіт по Програмі розвитку електротранспорту начальника КП «Полтаваелектроавтотранс» Євгена Зайцева.

Він розповів, що у 2020-му «Полтавалектроавтотранс» отримав 146 мільйонів гривень підтримки із міського бюджету. З них 1 мільйон пішов на закупівлю пального, ще 4 мільйони – на сплату відсотків за кредитом. Решта суми – 141 мільйон гривень – пішла на виплату заробітної платні та електроенергію.

У цьому році підприємство потребує фінансової підтримки у розмірі 168 мільйонів гривень. З них 22 мільйони підуть на сплату відсотків за кредитом від ЄБРР.

Решта суми – понад 146 мільйонів гривень – буде витрачена на заробітну плату та електроенергію. У 2020-му підприємство витратило на електроенергію 21 мільйон гривень, у 2021-му планують на 5 мільйонів більше.

Збільшення цьогорічних витрат на зарплату Євген Зайцев пояснив тим, що на підприємстві, порівняно із минулим роком, додалися 64 нових працівники. Також із 1-го січня у "Полтаваелектроавтотранс" підвищили заробітну платню на 5 відсотків.

Для порівняння: у 2020-му «Полтаваелектроавтотранс» випускав у рейси 48 тролейбусів та 10 автобусів, у 2021-му – 54 тролейбуси та 19 автобусів.

Після доповіді присутні на засіданні комісії депутати задали керівнику комунального підприємства низку запитань. Цікавилися зокрема собівартістю перевезень, запровадженням електронного квитка та виходом на прибутковість.

Зокрема Олександр Артеменко відзначив, що підприємство за рік перевезло 10 мільйонів пасажирів, отже заробило 30 мільйонів гривень (якщо рахувати по 3 гривні - ціна проїзду у тролейбусі - Авт.), а річна потреба "Полтаваелектроавтотрансу" - 200 мільйонів.

- До якої ж суми потрібно підіймати вартість, щоб вийти на окупність? - поцікавився Артеменко.

- Є пільговики - і за них хтось має платити! І закон передбачив - хто, - пояснив Євген Зайцев.

Коментуючи питання про запровадження «електронного квитка» Євген Зайцев розповів, що відвідував Тернопіль, у якому ця система вже працює. І там представники місцевої влади були вражені кількістю пільговиків, яких перевозить міський громадський транспорт.

- Я думаю, це буде для міста шок – кількість перевезених пільговиків! – запевнив Євген Зайцев, звертаючись до депутатів.

Його підтримав депутат від «Слуг народу» Вадим Ямщиков.

- Чому питання «електронного квитка» потрібно запускати на початку каденції? Тому що за популярними рішеннями будуть непопулярні. Коли ми побачимо ціни, побачимо кількість пільговиків, вартість проїзду доведеться піднімати. Щодо прибутковості, то ми не можемо навіть вийти «в нуль» на перевезеннях. Це соціальне благо, яке ми надаємо мешканцям нашої громади. У жодній країні світу вони не є прибутковими, скрізь лише дотації! – констатував Вадим Ямщиков.

Після розгляду члени комісії більшістю голосів рекомендували Програму до прийняття на сесії.

Нагадаємо, 29-го січня депутати 22-ма голосами прийняли бюджет Полтавської ОТГ на 2021-ий рік. Він склав майже 3,5 мільярди гривень.

Щоб не пропустити важливі новини міста, підпишіться на наш Telegram