Іменні залізничні квитки вводяться для подальшого переходу на електронні та для боротьби з перекупниками. Про ці та інші причини повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури.
У відповідь на численні звернення ЗМІ та громадян щодо причин уведення іменних залізничних проїзних квитків Міністерство інфраструктури повідомляє: у зв’язку з поетапним переходом на електронні квитки, через значне зростання Інтернет-продажу проїзних документів та для запобігання випадкам незаконного перепродажу проїзних документів сторонніми особами в Україні вводяться іменні залізничні квитки.
Повний перехід на електронний квиток – одне з основних завдань Укрзалізниці. Використання електронного проїзного документу повністю відповідає європейським стандартам обслуговування пасажирів. А наявність іменних даних в квитках є невід’ємною частиною електронного проїзного документу у країнах, де він застосований. Для з`ясування будь-яких непорозумінь, захисту прав пасажира необхідно мати інформацію стосовно того, яка особа має право на проїзд по сплаченому квитку. На проїзному документі зазначається інформація щодо страхування пасажира, отже, він є одночасно і страховим полісом. Тому введення іменних квитків є цілком обґрунтованим.
Міністерство ще раз наголошує, що для купівлі квитка буде необхідно лише назвати касиру (або ввести самостійно в електронну форму) іменні дані особи, яка скористається проїзним документом. Документ, що посвідчує особу, буде необхідно пред’являти лише при посадці на поїзд.
Стосовно пільгових категорій пасажирів: порядок продажу проїзних документів залишається незмінним – документ, який підтверджує право на пільговий проїзд, необхідно пред’являти як при купівлі квитка, так і при посадці.
Електронні квитки та Інтернет-продаж відкрили для активного покоління українців принципово нові можливості забезпечення залізничними квитками батьків, родичів чи дітей, що мешкають або навчаються окремо.
Продаж через Інтернет дозволив запропонувати українським пасажирам більш гнучкі та зручні тарифи, залежно від часу попередньої купівлі квитка, зворотного маршруту, класу поїзда чи вагону тощо.
Так, за період з моменту впровадження послуги бронювання і продажу квитків на поїзди через мережу Інтернет реалізовано понад 3,4 млн квитків. У 2009 – 83,5 тис., у 2010-му – 132,5 тис., у 2011-му – 693,9 тис., у 2012 – понад 2,1 млн, за 2 місяці 2013 - понад 440 тис. квитків.
Електронний квиток та Інтернет-продаж є одним з ключових сучасних європейських стандартів обслуговування пасажирів. Вони створюють комфортні умови всім громадянам, які заздалегідь планують або повинні швидко віднайти оптимальний варіант майбутньої подорожі українськими залізницями.
Водночас зростаюча популярність продажу квитків через електронні канали обслуговування створювала передумови для зловживань та подальшого перепродажу проїзних документів, що особливо відчували пасажири у «пікові» періоди перевезень, коли квитки на найпопулярніші напрямки та дати скуповувались через Інтернет миттєво, значно обмежуючи можливості інших пасажирів на придбання проїзних документів та поїздку залізничним транспортом. Уведення іменних квитків системно звузить поле для подібного роду зловживань та створить рівні можливості для пасажирів, які користуються як традиційним способом придбання квитків, так і сучасними Інтернет-технологіями.
Електронний квиток може бути оплачений в будь-якому зручному для громадянина місці доступу до Інтернет-мережі, а потім переданий сучасними засобами зв’язку до найвіддаленішого поштового відділення у кожному населеному пункті України саме тому пасажирові, для якого він був придбаний.
Таким чином прийняття рішення про впровадження іменних залізничних квитків є цілком обґрунтованим та виправданим. Відмова від цього рішення призведе до значного обмеження громадян України у вільному використанні всіх можливостей, які надають їм вітчизняні залізниці.