Від сімейної наради – до створення власного бізнесу
Відкрити власну справу бажають чимало людей, але страх перед невдачею заважає втіленню цієї мрії: мало грошей, немає власного приміщення, немає за що купити обладнання, матеріали, пройти вартісне навчання. Проте історії тих, хто досягнув успіху, показують, що і у складні часи можна отримати прибуток. Їх секрет у розробці цікавих ідей, працелюбності, орієнтації на розвиток, скорочення витрат та вибудовування міцних взаємовідносин із клієнтами та партнерами.
Я хочу поділитися із вами історією про те, як вирішив відкрити власну справу, у новій для себе ніші з абсолютного нуля. Так би мовити, кинув собі виклик і вирішив пройти перевірку на міцність.
Коротко розповім про себе. До недавнього часу ми мали бізнес у індустрії краси, який у підсумку довелося закрити через важку втрату у нашій родині. Це був дійсно для нас важкий удар, від якого ми не можемо відійти досі.
Я розумів, що права на помилку у мене немає. Одна справа – спробувати себе у якомусь напрямку бізнесу, а от вивести його на окупність, щоб він ще приносив дохід – це вже мистецтво, яке потребує нереальної кількості затрачених зусиль, грошей та витримки. При цьому немає жодних гарантій, є тільки ризик та віра у власні сили та велике бажання отримати дохід для того, щоб утримувати родину.
Після ретельного вивчення ринку, спілкування та обговорення зі своїми синами я вирішив відкрити хімчистку взуття. До речі, ідея ця належить моєму старшому сину Денису. Мені говорили: «Куди ти поліз? Це складна справа, яка потребує багатьох знань та досвіду!» Проте я побачив цю нішу, багато «білих плям», відсутність сервісу. Зрозумів, що можу запропонувати ринку абсолютно інший, більш якісний рівень сервісу для клієнтів. Адже світ змінюється щодня і технології, які були передовими учора, сьогодні вже не працюють. Тому потрібно йти у ногу із часом і підлаштовуватися під сьогоднішні потреби ринку. Це я і вирішив зробити, для початку – у масштабах свого міста.
«Машина часу» для взуття
Згадую той час, коли ми сиділи із синами Денисом та Матвієм і не один вечір обговорювали варіанти відкриття у Полтаві сервісу, який буде новим, цікавим та затребуваним на ринку надання послуг.
І, зрештою, придумали. Після цього все закрутилось: олівець, папір, дизайн, ремонт власними руками, потім навчання в Україні та за її межами, знову ремонт, суперечки, переживання. І 1-го жовтня ми відкрились!
Ми були переповнені гордістю, що створили «машину часу», яка може повернути взуттю зовнішній вигляд із минулого або допомогти йому пройти якомога далі вперед, дозволити людині отримати від користування ним задоволення, комфорт та естетичну насолоду.
Якщо ти добре навчився відновлювати взуття, чому на цьому потрібно зупинятися? Чому не навчитися чистити шкіряну класику, робити глассаж, видаляти подряпини? Чому не додати ремонт взуття, адже для клієнта так значно зручніше. Ми вирішили освоїти одразу усе з того, що люди одягають собі на ноги. І, судячи із практики та відгуків, у нас це добре виходить. Жодного разу не було такого, щоб ми не могли взятися за роботу. І ні разу не було незадоволеного клієнта, що мене надзвичайно радує. Говорять, що взуття може розповісти про внутрішній світ людини більше за все інше. Тому ідея того, що «Усі ми різні, але нас об’єднує взуття» - стала основною філософією проекту.
Сімейне команда хімчистки «Sneakers»
Хочу зазначити, що наша майстерня ремонту взуття – не просто робота, а сімейна справа. З самого дитинства хлопці досягають успіхів у спорті, тож у роботі вони також налаштовані тільки на найкращий результат.
Розпочинали ми удвох із сином – він сам запропонував мені допомогу. Разом вивчали обладнання, тестували різні матеріали, багато читали, проходили навчання, відвідували курси, семінари, виставки, придумували назву. Зупинилися на варіанті «SneakersB.O.X», що у перекладі із англійської означає «взуттєва коробка».
Постійний потік клієнтів накрив нас зовсім рано – через півтора-два місяці після відкриття.
Близько 80-90 відсотків нашої роботи – це ручна праця. Ми спеціально зробили «відкриту кухню», щоб усі наші клієнти могли бачити процес нашої роботи, матеріали, обладнання, ставлення до кожної пари. При цьому відвідувачі можуть безпосередньо контактувати із нами, що дає можливість обговорити усе до дрібниць та досягнути максимального розуміння між клієнтами та майстром.