13 грудня в залі засідань Полтавської міської ради відбувся захист проєктів учнівського самоврядування, що відбулося у рамках конкурсу, організованого управлінням освіти.
Школярі презентували своє бачення розвитку закладів освіти, де вони навчаються. Вони розробили власний проєкт, який би удосконалив та урізноманітнив освітній процес. Таким чином, представники учнівського самоврядування зможуть безпосередньо долучитися до системи міського бюджетування та познайомитися з організацією роботи органів місцевого самоврядування.
До розгляду конкурсної комісії було подано 22 учнівські роботи закладів загальної середньої освіти Полтави. Заступник міського голови з гуманітарних питань Світлана Нестуля зазначила:
— У Полтаві такий конкурс відбувається вперше, але він вартий того, щоб стати традицією для нашого міста. Для учнів він має вагоме значення: вони розуміють, що до них дослухаються, їхні ідеї підтримують дорослі. І серед усіх запропонованих проєктів, ми визначимо кращі, які наступного бюджетного року управління освіти зможе профінансувати.
Начальник управління освіти Юрій Матвієнко повідомив:
— Ми почали ґрунтовніше розвивати цю ідею восени. На першому зібранні лідери учнівського самоврядування вперше заявили, що вони хочуть брати участь у реалізації таких проєктів. Ми вирішили підтримати реалізацію цих ідей. Пів року учні працювали командами, прописували мету, етапи втілення своїх ініціатив та сьогодні презентували роботи. Ми обрали декілька кращих проєктів, а надалі Управління та комісія визначать, в який спосіб будуть їх реалізувати. Нам потрібно і надалі розвивати цю традицію, адже наша молодь активна, креативна і нам обов’язково потрібно їх підтримувати. Тому наше завдання продовжити такі проєкти, щоб школярі відчували нашу підтримку.
Конкурс пройшов у два етапи. Упродовж листопада 2019 року на розгляд комісії були подані проєкти школярів. Серед пріоритетних напрямків конкурсу визначені: утвердження патріотичних, моральних та духовних почуттів учнів; підвищення рівня громадянської активності дітей та молоді; підтримка і розвиток творчого потенціалу дітей тощо. Розроблені проєкти школярів вражають своїм різноманіттям та креативністю — від створення кімнат відпочинку з настільними іграми чи навчальними open-space приміщеннями до створення сучасного інтегративного навчального простору з інтерактивним обладнанням.
У другому етапі автори проєктів розкрили основні засади реалізації своїх творчих ініціатив та обґрунтували необхідність фінансової підтримки. Так, школярі 13 гімназії Лукашенко Єлизавета та Беспалий Євгеній розповіли, що підготували проєкт, який стосується створення екокласу у 13 гімназії:
— Ми хочемо облаштувати ділянку на подвір’ї гімназії, де можна буде проводити уроки, цікаві заходи, щоб це було нестандартно та корисно для наших учнів. Нам це дійсно потрібно, адже гімназія одна із найбільших шкіл у місті і виникає проблема із вільним простором, а екоклас вирішить цю проблему. Також ми хочемо популяризувати серед учнів екологічну культуру і створити для учнів своєрідне місце, де вони зможуть перезавантажитись від навчання, адже постійне перебування в класах іноді напружує. Ми плануємо облаштувати екоклас альпінаріями, туями, різними деревами, зробити певне накриття та встановити проєктор для максимального комфорту.
Конкурсна комісія оцінювала роботи конкурсантів за такими критеріями: актуальність, зміст та методологія проєкту, ефективність бюджетних витрат, рівень навичок публічних виступів.
У підсумку, кожна робота отримала відповідні компетентні висновки, а можливість повного фінансування на реалізацію запропонованих ідей отримали 8 навчальних закладів, а саме: ліцей №1, школи №№8, 12, 15, 16, 26, 27, 28. Можливість часткового фінансування на втілення учнівських ініціатив одержали школи №№12, 29, 30.
За матеріалом прес-служби Полтавської міської ради