Правило 1. Робіть усе повільно та акуратно.
Взимку не можна їздити швидко, навіть якщо ви впевнений водій та маєте нову шиповану гуму. Уникайте також зайвих перелаштувань між смугами – часто між ними утворюється така собі засніжена «пробка», яку доводиться пробивати на ходу. Це може загрожувати втратою керування.
2. Уникайте різких рухів.
Контролюйте себе та будьте максимально обережними із механізмами управління авто. Працюйте педалями та кермом плавно, аби не допустити ковзання. Під час їзди старайтеся рідше натискати на гальма і газ, тобто максимально використовуйте інерцію, радять спеціалісти. Якщо скажімо, на світлофорі «горить» червоний або "закінчується" зелений колір, то ще за 300-500 метрів від нього можна повністю забрати ногу з педалі газу і докотитися до перехрестя. Так само плавно потрібно входити у поворот, повороти проходити на меншій швидкості, ніж влітку. Перед поворотом свою смугу потрібно займати завчасно, а всі рухи, якщо необхідно перебудуватися з ряду в ряд, виконувати дуже плавно (попередньо переконавшись, що у інших водіїв буде можливість уникнути зіткнення, якщо ваше авто раптово заглухне або понесе).
3. Частіше мийте авто.
Чисті скло та світлові прилади – це, в першу чергу, безпека. А от відкривати примерзлі двері за допомогою гарячої води – дуже погана ідея. Це зіпсує ущільнювачі на кузові та дверях, а вода протече у замок. І наступного ранку вам доведеться розморожувати і його. До речі, часто волога конденсується і у ручному гальмі. Це може призвести до того, що вранці машина не зніметься із «ручника». Тому намагайтеся взимку не користуватися ним без зайвої потреби. Слідкуйте також за кількістю пального у бакові – пустий простір спричинює конденсацію сторонньої вологи, а це ускладнює роботу паливного насосу.
4. Вірно обирайте передачу.
Рушати на снігу та льодові можливо із другої передачі, щоб авто не забуксувало на місці та не «зарилося». Якщо це сталося, припиніть буксувати, щоб під колесами не утворилися лунки. Плавно рушаючи, розгойдайте авто взад-вперед, позмінно вмикаючи то першу, то задню передачу. Коли накатаєте таким чином чисту доріжку довжиною не менше 30-40 см, спробуйте розігнатися та виїхати вперед або назад.
5. Як боротися із заносами?
На ділянці дороги, вкриті льодом або снігом, спеціалісти рекомендують не робити різких рухів кермом. Якщо це можливо, під час їзди не гальмувати. Якщо автомобіль почало заносити, для транспортного засобу з переднім приводом коліс: злегка натисніть на газ, крутіть кермо в сторону заносу. Для авто із заднім приводом коліс: відпустіть педаль газу, і вирівнюйте автомобіль в сторону заносу. Аби зменшити швидкість, якщо є можливість, можна використати бордюр.
6. Не спіть у авто!
Забороняється відпочивати, спати чи просто перебувати у авто під час роботи двигуна. Це надзвичайно небезпечно, адже вихлопні гази можуть потрапити у салон (навіть у нових авто). Три-чотири хвилини вдихання цих викидів можуть призвести до смертельного отруєння.
7. Врахуйте гальмівний шлях!
Особливу увагу слід звертати на те, що взимку збільшується гальмівний шлях. У літню пору року на сухій рівній поверхні при швидкості 30 км/год гальмівний шлях складає 7,2 метру, то взимку він збільшиться у геометричній прогресії – до 28,8 метра.
За матеріалами відкритих Інтернет-джерел