«Poltava smart city» – це інформаційна система, яка об’єднає полтавців, бізнес та владу задля перетворення міста на цифрове та прогресивне. Про ініціативу говорили у Полтавській міській раді під час прес-конференції.
З представниками засобів масової інформації зустрілись заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів (питання галузі житлово-комунального господарства) Олексій Чепурко та виконавчий директор Інституту аналітики та адвокації Юрій Ромашко.
Веб-портал і додаток для мобільних пристроїв міститимуть масив відкритих даних. Кожен полтавець матиме персональний кабінет. Через нього можна буде, наприклад, записатися до лікаря, дізнатись про час руху громадського транспорту, отримати ту чи ту послугу тощо.
– Є такий інструмент як «золотий трикутник партнерства», коли об’єднуються бізнес, влада та неурядовий сектор. Такий інструмент став запорукою реалізації багатьох успішних ініціатив та реформ в Україні. Серед таких, наприклад, система електронних закупівель «Prozorro». Ідентичний зміст ми хочемо закласти і в ініціативу «Poltava smart city», – розповів виконавчий директор Інституту аналітики та адвокації Юрій Ромашко.
Аби більш повно охопити проблемні питання та об’єднати їх у систему «керування та інформатизації» будуть виокремлені основні сервіси. Наприклад, у системі може міститися кабінет полтавця, розклад транспорту, ЦНАП, медицина, безпечне місто, публічна інформація (бюджет, статистика, зукупівлі), карта ЖКГ та повідомлення про проблеми, електронний квиток, путівник інвестора, довідник туриста, комунікації (петиції, on-line звернення), новини та події, опитування, вакансії тощо.
Масштабний проект відразу ж підтримав заступник міського голови (питання ЖКГ) Олексій Чепурко:
– За останні роки Полтава значно відстала від інших міст. Нам потрібно її розвивати, створюючи нові ідеї, спрямовані на комунікацію з населенням, розвитком міста. Для цього ми розпочали роботу над електронним квитком та карткою полтавця, запустили систему «Безпечне місто». Комунальні служби приймають звернення полтавців через додатки «Viber» та «WhatsApp», керівники комунальних підприємств тепер не сидять по кабінетах, як раніше, а виїжджають на місця за зверненнями мешканців. Проект «Poltava Smart City» ми сприймаємо і підтримуємо як наступний крок на цьому шляху. Він відкриє для мешканців безліч раніше недосяжних можливостей. Зайшовши через смартфон у інтернет і натиснувши на ту чи іншу опцію, кожен полтавець зможе пришвидшити вирішення проблемних питань, мати постійний зв'язок з владою та контролювати її дії. Чекання в чиновницьких кабінетах і паперова тяганина назавжди відійдуть у минуле. «Місто в смартфоні» - це те майбутнє, до якого ми прагнемо.
Інститут аналітики та адвокації до розроблення ідеї «Poltava smart city» залучає грантові кошти партнерів з ЄС (програмне забезпечення, технічне оснащення). Уже на етапі практичного впровадження залучатимуться кошти з міського бюджету (оплата праці персоналу, який адмініструватиме із систему, закупівля техніки тощо).
За словами Юрія Ромашко, основними прикладами для розробки системи стали Барселона, Нью-Йорк, Лондон, Відень. Успішним прикладом системи в Україні є «Kyiv Smart City».
Підсумовуючи, Олексій Чепурко зазначив, що системи, які вже розробляються у Полтаві (електронний квиток, карта транспорту) заплановано зробити елементами системи «Poltava smart sity», аби усіма сервісами полтавці могли користуватись на одному майданчику.
Публікація підготовлена за матеріалами прес - служби міської ради