Про фейкові імена та мільйонні борги компанії «Алві Род» перед субпідрядниками.
У прес-службі Полтавської ОДА пояснили, як її керівники стали жертвами аферистів з компанії «Алві Род». Скориставшись безвихідним становищем, фірма з фейковим керівником та такими ж прикладами робіт отримала підряд на експлуатаційне утримання доріг Полтавщини. Але через неналежне виконання робіт, з нею через суд розірвали договір. Наведені нижче факти доводять непричетність керівництва обласної державної адміністрації до злочинів, які начебто знайшли під час розслідування НАБУ.
Звідки взялася компанія «Алві Род»
На початку минулого року Полтавська ОДА отримала на свій баланс дороги місцевого значення. Перша задача, яка стала перед адміністрацією — їх зимове утримання. Для пошуку підрядника оголосили тендер на сайті ProZorro.
Перший тендер оголосили 28 листопада. На нього (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-11-28-000159-b?fbclid=IwAR2OjZIC2gJHTuaM_bPwdpwHh-ZDfW07DGYFHBnv_oby0YqdLdmG218vgSA) заявився тільки один учасник — консорціум «Алві Род».
Ситуація повторилася і під час проведення другого тендеру, опублікованого 3 січня (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-01-03-000321-b?fbclid=IwAR3Gn8h8aN9mt637su5SEQRRUCnu03R_FZQfkfyvHMni5r0YLylb2Rp27F4). Єдиним учасником став той самий консорціум.
Тоді ж Альберт Уваров, фіндиректор консорціуму, неодноразово звертався до Полтавської ОДА, показав сайт (http://alviroad.com/) з начебто успішними прикладами робіт компанії. А також яскраві буклети з тією ж інформацією. Крім того, він запевнив, що його компанія готова братися за роботу хоч зараз і допомогти у розчистці доріг. Але спочатку він представлявся не Альбертом Уваровим, а Альбертом Яновським.
Через відсутність інших пропозицій протягом двох разів та необхідність утримання доріг, договір з «Алві Род» заключили 5 лютого. Така можливість передбачена Законом України «Про публічні закупівлі». Там прописані виняткові випадки, коли замовник може застосовувати переговорну процедуру. Одна з них — двічі відмінений тендер через недостатню кількість учасників. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від зазначених у тендерній документації.
— Жодна інша компанія, крім «Алві Род» не висловила бажання опікуватися дорогами. Був вже початок лютого і у нас залишалося 2 варіанти: або заключити з нею договір, або залишити дороги нечищеними. Уваров був дуже наполегливим, показував приклади робіт, запевняв у своїй компетентності, але далі виявилося, що все це — «мильна бульбашка». То про яке вимагання хабарів йде мова, якщо компанія була більше зацікавлена з нами працювати? Як виявилося — для того, щоб заволодіти бюджетними коштами шахрайським шляхом, — розповідає директор Департаменту будівництва Полтавської ОДА Тимофій Голбан.
Фотографії з інших сайтів та відсутність власної техніки — все, що треба знати про «Алві Род».
Після того, як компанія почала працювати, виявилося, що вона не виконує свої обов’язки належним чином. Надходили постійні скарги на утримання доріг з районів — погано чистився сніг, дороги не посипалися. На той час «Алві Род» освоїла близько 13 млн грн. Розірвати договір за власним бажанням у консорціумі відмовилися тому це довелося робити через суд.
У розслідуванні НАБУ наведені факти, що начебто від «Алві Род» вимагали скласти акти виконаних робіт на суму 80 млн грн. Але цього не могло бути чисто фізично. 97 млн грн, які мала отримати компанія, були розраховані на рік. І більша частина цих коштів мали піти на аварійний ямковий ремонт. А він міг робитися тільки у теплу пору року.
Коли стало зрозуміло, що компанія не виконує свої обов’язки належним чином, у Полтавській ОДА занепокоїлися та взялися аналізувати її коріння. Компанія не має інших тендерів в Україні, крім як у Полтавській області. Так само, як і будь-якого іншого сліду по нашій країні.
Далі — перейшли до фотографій на сайті. Як виявилося, об’єкти на фото не співпадають з реальними. А компанія працює за шахрайськими схемами. Ось аналіз фотографій, опублікованих на сайті «Алві Род»:
• Комплексний ремонт Центрального вокзалу у Штеллінгері, Німеччина — перше фото це ремонт моста Білхорнер, виконаний фірмою Аrgus. Реальні фото ремонту моста Штеллінген зовсім інші.
• Будівництво дороги від Гамбурга до Рубенкампа, яка веде до аеропорту — фото з хостингу, а також з сайту суданської і німецької будівельної компанії.
• Капітальний ремонт центральної вулиці між Гамбургом і Шлесвіг Хольштайн — фото з сайту виробника дорожньої техніки.
• Будівництво злітно-посадкової смуги №5 в аеропорту Гамбурга — фото з сайту виробника дорожньої техніки.
• Капітальний ремонт вулиці Бундесштрассе — на фото насправді працівники BauKG, але працюють зовсім на іншому об'єкті.
• Будівництво чотирьохсмугової траси між містами Лунсар і Макені в Сьєрра-Леоне — фото із сайту турецької компанії Ekşioğulları Group на роботах в Нігерії, а також шосе Хараре-Чірунду (Замбія) австрійської Geiger International.