10-го січня у Полтавській міській раді організовують громадські слухання. Приходять на них кілька десятків полтавців. Впродовж двох годин обговорюють із представниками міської влади та перевізниками можливе зростання тарифів на проїзд у маршрутках та тролейбусах. Як пояснює після зустрічі, секретар міської ради Олександр Шамота, слухання організували, щоб почути думку людей із приводу важливого питання вартості проїзду. Оскільки лише незначна кількість полтавців відвідали слухання, Олександр Шамота вирішив продовжити їх у соціальних мережах. І розмістив на своїй сторінці у «Фейсбук» опитування. Користувачам соцільної мережі потрібно відповісти на питання: «Чи варто підвищувати вартість проїзду у Полтаві?»
Підвищення вартості проїзду у Полтаві – «за» і «проти»
Станом на 11:00 12-го січня участь у голосуванні взяли більше 1800 користувачів. Із них 69 відсотків проголосували за пункт «Ні, не потрібно підвищувати». Ще 31 відсоток користувачів обрали другий варіант – «Так, потрібно підвищувати».
Слід визнати, що це досить цікавий формат продовження громадських слухань. Адже дозволяє охопити значну аудиторію, а також дає змогу жителям міста висловити свою позицію за допомогою коментарів.
У цих коментарях полтавці підіймають усі проблеми, пов’язані із транспортним перевезенням у Полтаві. Перерахуємо головні із них.
1)Відсутність сервісу. Маршрутки часто розбиті, холодні, іржаві, із щілинами і взагалі мало пристосовані до перевезення людей. Водії не мають уявлення про культуру обслуговування, дорогою курять, розмовляють по мобільному і рахують гроші.
2)Відсутність контролю і розрахунків. У більшості маршруток не видають квитків. Тому не зрозуміло, скільки саме перевозять, а відповідно – заробляють – маршрутники. Без цих розрахунків полтавці не згодні говорити про підвищення тарифів на проїзд.
3)Відсутність залежності ціни проїзду від відстані. Багато коментаторів пишуть, що згодні на підвищення тарифу, але за умови запровадження «електронного квитка». Більше їдеш – більше платиш і навпаки. Також полтавці вважають некоректними порівняннями тарифів у Полтаві із аналогічними у Києві, Харкові чи Кривому Розі, адже у згаданих містах маршрути набагато довші.
Ми зібрали найбільш красномовні з-поміж десятків коментарів. Спочатку наведемо аргументи "за", тобто думки полтавців, які згодні на підвищення вартості проїзду.
А ось, не менш аргументовані, думки жителів міста, які категорично не згодні із підвищенням.
Опитування на сторінці Олександра Шамоти завершується за 6 днів. Після закінчення своєрідних громадських слухань у соцмережі журналісти 0532.ua поцікавляться - які висновки зробить міська рада із отриманих думок полтавців? Також ми звернемося до транспортного відділу міської ради із проханням надати розрахунки перевізників щодо вартості тарифу. Потім оприлюднимо їх у нашому виданні.
Нагадаємо, раніше міська рада анонсувала запровадження електронного квитка у міському транспорті вже у травні.