Спостерігачі викрили депутата від Полтавщини на піарі за державний кошт

Найбільшу кількість випадків ймовірного використання державних коштів у цілях дочасної агітації зафіксовано у Костянтина Іщейкіна («Блок Петра Порошенка») – 49. 4 випадків виявлено у Юрія Шаповалова («Відродження»), по 3 мають Руслан Богдан («Батьківщина») та Олег Кулініч («Відродження»), 2 має Костянтин Жеваго (позафракційний) та  1 Юрій Бублик (позафракційний).

Серед 62 випадків 24 стосувались освітніх закладів, 17– сфери ЖКГ, благоустрою та розвитку інфраструктури, 12 – відкриттю дитячих та спортивних майданчиків, 5 – розвитку медичних закладів. Ще по 2 випадки субвенції стосувались ремонту доріг та соціально-культурної сфери.

Наприклад, депутати використовували власні сторінки у Facebook задля звітування про залучення коштів до регіону. Так, Костянтин Іщейкін повідомляв про залучення коштів на ремонт будинків культури, освітніх та медичних закладів, відкриття дитячих та спортивних майданчиків.

Олег Кулініч також використовував Facebook як майданчик для «піару», повідомляючи про залучення коштів на ремонт навчальних закладів:

Крім цього, публікації про залучення субвенцій депутатами з’являлись і в ЗМІ. Так на телеканалі ІРТ вийшов сюжет про відкриття дитячого садочка в селі Залізничному за допомоги Юрія Бублика, а на сайті «Вісника Кременчука» розміщений матеріал про залучення Юрієм Шповаловим держкоштів задля ремонту хірургічного відділення дитячої лікарні Кременчука.

Подібні матеріали з’являлись й на сайтах органів державного самоврядування. Так про залучення коштів на ремонт вулиці Костянтином Жеваго повідомили на сайті Горішньоплавнівської міської ради, а сайт Глобинської районної державної адміністрації повідомляв про допомогу Жеваго в ремонті лікарні.

Руслан Богдан використовував партійний сайт ВО «Батьківщина» задля рекламування своєї діяльності.

Найчастіше в непрямій агітаційній діяльності були залучені самі народні депутати – 43 випадків. У 14 – залучались помічники парламентарів, у 4 – державні органи влади або їх посадові особи, та у 1 – засоби масової інформації.

Згідно з загальним аналізом ОПОРИ Полтавська область посідає третє місце серед усіх регіонів України по використанню державних коштів у цілях непрямої агітації, а нардеп від Полтавщини Костянтин Іщейкін посідає друге місце серед депутатів.

За словами аналітика ОПОРИ Анатолія Бондарчука, основний ризик при такому зловживанні – порушення рівності виборчого права.

«Проблема тут полягає в тому, що по-перше, народні депутати не повинні дублювати функції місцевого самоврядування у своїй роботі, а більшу увагу зосередити на своїх безпосередніх обов’язках – законотворчій та контрольній функції. По-друге, зловживання таким різновидом адміністративного ресурсу, хоч нерідко і відбувається без порушень формально встановлених вимог законодавства, зокрема, в період до офіційного старту кампанії, але несе руйнівні наслідки для конкурентних виборів», – говорить Бондарчук.

Повний звіт щодо ймовірного використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації читайте за посиланням.