Що таке хакатон та навіщо він українській школі? На ці та інші питання сьогодні в Полтаві шукали відповідь освітяни, учні, представники державної влади та журналісти у незвичному форматі громадської дискусії. А причиною стало долучення Полтавщини до низки областей, де впроваджується пілотний Швейцарсько-український проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні –DOCCU». Гостями заходу стали учасники з Луганської області – проректор з навчальної роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Олексій Денилеєв та директор Попаснянської школи Марина Устенко.
Громада DOCCU зростає. І на Полтавщині також.
Ідея впровадження в громадянської компетентності в Українські школи стартувала ще в 2008 році. Спочатку у спільному проекті були залучені лише чотири області, а зараз разом з Полтавською – вісім.Він реалізується на наших теренах двома методами; перенавчання керівників місцевого самоврядуваннята перенавчання педагогів.
Також, як зазначилакерівник спільного українсько-швейцарського проекту Наталія Протасова, вже в червні цього року областям–учасницям передадутьпосібники ради Європи, які вони зможуть застосовувати у своїй роботі. Крім цього, з початку навчального року спільно з інститутом післядипломної освіти дітям почнуть читати уроки про місцеве самоврядування. Долучився до обговорення у скайп-форматі і професор Цюріхського педагогічного університету (Швейцарія) Рольф Голлоб. Він є ідеологом впровадження програми DOCCU в Україні та Світі, співавтором підручників про раду Європи для школярів.
До слова, пройти навчання за новою програмоювже встигли 8 тисяч вчителів. А найактивніше долучилися до неї педагогічні колективи 2, 27 та 28 міських шкіл.
Чому саме дискусія у Хакатон-форматі?
Як розповіла директорка департаменту освіти і наукиПолтавської ОДА Олена Харченко, хакатон це методика, яка дозволяє працювати командами. За короткий проміжок часу команди мають вирішити важливі питання та прийняти рішення. Учасники готові діяти нестандартно та в несприятливих стресових(за потреби) умовах. Свої можливості демонстрували шість команд, сформованих з тренерів, учнів, педагогів.
Паралельно з публічною дискусією, сьогодні учасники DOCCU-хакатону мають напрацювати десять кроків, які дозволять зробити школу демократичнішою та утвердити її місце в громаді.
Юлія Самозвон.
Читайте також, що в Полтаві визначать фірму, яка реставруватиме школу-пам'ятку історичного значення