Полтавська організація розробила і передала у Мінтранс систему електронного урядування

В Міністерстві інфраструктури України тепер діє система електронного врядування. Вона передбачає електронний документообіг, сучасний підхід до внутрішньої комунікації працівників – електронний підпис, серверне забезпечення, новий зручний офіційний веб-портал, систему планування ресурсів і Wi-Fi забезпечення всієї будівлі.

Це перше міністерство, яке стало на шлях передової інформатизації та електронізації процесів врядування. Створювалося е-врядування за ініціативою та участю Інституту аналітики та адвокації.

26 листопада у рамках Концепції розвитку електронного урядування в Україні відбувалася зустріч між представниками державних і громадських організацій у сфері інформатизації. У тому числі на зустрічі були присутні і представники ІАА, що координували розробку та інтеграцію електронного урядування для Міністерства інфраструктури.

Знайти веб-портал Міністерства інфраструктури можна за адресою. Його особливість полягає у тому, що можна спостерігати перебіг обговорення проектів, додавати власні редакції. Звернення, пропозиції та заяви громадян можна подавати у електронній формі прямо на сайті, як і записатися на прийом до Міністра на зручний час. Також є сторінка для інвесторів, де вони знайдуть необхідну для них інформацію та документи.

За словами Юрія Нестулі, виконавчого директора ІАА, тепер це Міністерство — «найбільш інноваційне»:

— Саме вони першими отримали комплексну систему електронного урядування, причому — розроблену зусиллями незалежних експертів та спеціалістів громадських організацій, — зауважує Нестуля.

Юрій Нестуля також наголошує, що це був цікавий та корисний досвід:

— Ця співпраця дала можливість не лише створити місток між громадянами та однією державною установою, але й створила прецедент настільки тісного співробітництва у галузі IT-технологій, — вважає Юрій. — Особливу вдячність за це варто висловити керівнику ініціативи Костянтину Корнієнку і МФ «Відродження», адже вони прискорили цю подію.

Перш за все, електронне документування дає можливість виключити тотальну бюрократизацію процесів. Якщо ви замовляєте довідку через Інтернет ― все відбувається максимально швидко, без черг та затягувань. Керівництво завжди може проконтролювати скільки часу йде у чиновника на вирішення кожного питання і чи не відбувається навмисного затягування певних справ. Це лише початок, тепер запускають перші послуги, і перехід обіцяють робити плавним. Скажімо, в у Німеччині немає жодного документу, який би не можна було отримати чи подати через Інтернет.

Електронний документообіг, крім легкого доступу до інформації, також полегшує роботу співробітникам Міністерства. Зокрема, відпадає потреба у копіюванні та дублюванні документів, відчутно зменшуються витрати на друк, а для руху документів між відділами та співробітниками не потрібні окремі люди.

Довідка: Електронне урядування — спосіб організації державної влади за допомогою локальної та глобальної інформаційної мережі. Воно забезпечує функціонування органів влади в режимі реального часу та робить максимально простим і доступним щоденне спілкування з ними. Розвиток електронного урядування проходить за умовними 5 етапами: від створення веб-порталів і до електронного голосування та створення єдиної урядової системи надання усіх онлайн-послуг. На сьогоднішній день Україна знаходиться десь поміж 3 та 4 етапом.

Катерина Кролевська, «Інститут аналітики та адвокації»